BLOG

Nap­rawdę wiel­cy spra­wiają, że czu­jesz, że i Ty możesz być wielki. - Mark Twain

scott-webb-272557-unsplash

Czym różni się logo za 500 zł od logo za 5 tysięcy złotych?

Jakim samochodem jeździsz? Za 10 tysięcy, 100 tysięcy czy może 200 tysięcy? Chciałbyś lub chciała jeździć lepszym? Pewnie tak. Wiąże się to z wygodą oraz pewnym statusem społecznym. Chcesz kojarzyć się z właścicielami danej marki. Ze względu na Twoje stanowisko i pozycję, dobrze żebyś miał dobrany odpowiedni samochód.

Otóż z logo jest tak samo. Logo za 500 zł wygląda jak logo za 500 zł, a za 5 tysięcy wygląda jak za 5 tysięcy. Może nie wszyscy na pierwszy rzut oka to widzą, jednak zaufaj mi, to widać. Do tego, tak jak w lepszym samochodzie, droższe logo jest po prostu lepsze. Składa się na to kilka czynników.

Przy droższym logo, grafik robi wywiad. Spędza swój czas na znalezieniem przykładów z branży, studiuje inne loga firm z Twojego zakresu działalności. Sprawdza co działa, a co nie.

Przy droższym logo, może pracować od kilku do nawet kilkunastu osób. Wszystko zależy od wielkości firmy z którą współpracujemy. Wiadomo jednak, że lepiej jeśli na projekt spojrzy kilka osób. My będziemy dzięki temu w stanie wybrać ten, który do nas najbardziej przemawia. Przy większym budżecie nad projektem pracuje wiele osób.

Przy droższym logo, jego tworzenie to proces w którym uczestniczy klient. Nie polega to, jak przy logo za 500 zł na zamówieniu, a później ewentualnych kilku poprawkach. Zaczyna się od wywiadu, propozycji, tworzeniu całej komunikacji, przesłania, finalnych projektach oraz poprawkach aż po zasady jak logo używać. We współpracy z profesjonalistami jesteśmy w stanie poprosić o przedstawienie emocji w logo. Przy tańszych projektach wszystko odbywa się błyskawicznie i nikt nie bierze pod uwagę tego co czujesz.

Przy droższym logo, nasze logo jest funkcjonalne. Ta podstawowa zasada może nie zostać spełniona w przypadku logo, które jest tworzone w kilka godzin. Dobrze, aby Twoje logo było funkcjonalne. Oznacza to, że można go używać w różnych formatach, na różnych przestrzeniach, podłożach, przedmiotach. Za każdym razem powinno wyglądać tak samo dobrze. Zarówno w kolorze jak i w czerni i bieli. Duże na bilbordzie, jak i małe na wizytówce. To tylko kilka z wielu zasad jakimi przy projektowaniu kieruje się profesjonalny grafik.

Przy droższym logo, grafik zaczyna od szkicu na kartce, który później przenosi go do komputera. Przy projektowaniu samochodu również zaczyna się od szkicu. Tutaj jest tak samo. To pokazuje jak żmudna i długa praca czeka grafika.

Przy droższym logo, zastosowanie kolorów ma znacznie. Tylko profesjonalny grafik wie, jak łączyć ze sobą kolory i co będzie dobrze wyglądać w zestawieniu z różnymi paletami.

Przy droższym logo, pasuje ono do profilu Twojej firmy. Jeśli ktoś projektuje Twoje logo na podstawie tylko jednej informacji – czym się zajmujesz, to na pewno nie zrobi tego dobrze. To tak jakby projektować spodnie tylko na podstawie obwodu w pasie. Dobre logo odzwierciedla nie tylko to co robisz, ale również wartości jakimi kierujesz się w firmie. Dobre logo może nawet zakrzywiać rzeczywistość, jeśli klient będzie tego oczekiwał. Mała firma, może wyglądać na międzynarodową korporacje.

Przy droższym logo, dostajemy projekt który jest prosty w użyciu oraz przede wszystkim rozpoznawalny. Różni się od wszystkich innych, ale jednocześnie zachowuje prostotę i funkcjonalność.

Przy droższym logo płacimy również za edukację. Dobry grafik projektuje o krok przed innymi. Cały czas śledzi trendy i się dokształca. Nie traktuje swojej pracy jak rzemieślnik, tylko jak pasjonat. Nawet sobie nie wyobrażasz, że inni mogą godzinami tworzyć fonty czy przebierać w teksturze papieru na wizytówki lub paletach kolorów. To powinno być ich pasją, a nie tylko sposobem na zarobek. Odzwierciedla to później poziom ich prac oraz nagrody i wyróżnienia. Ktoś kto projektuje tanie loga, nie ma na to czasu. Zarabia tak mało, że musi tworzyć jedno za drugim. Płacąc więcej, dokładasz się do ciągłego rozwoju osoby z którą pracujesz.

Tak naprawdę, to co napisałem wyżej to tylko cześć pracy jaką musi wykonać grafik przy tworzeniu logo. Za dobrym logo stoją jeszcze lata doświadczenia, które dają gwarancję jakości. Praca jaką musi wykonać profesjonalny grafik aby stworzyć niepowtarzalny znak może trwać naprawdę długo oraz można zaangażować w to wiele osób. Płacimy za czas, doświadczenie oraz efekt końcowy.

Rozumiem jednak, że jeśli starujemy z firmą i mamy tylko kilka tysięcy na start, to nie wydamy ich wszystkich na logo. Jeśli jednak obroty naszej firmy są wysokie, nasza branża natomiast cechuje duża konkurencja, to odpowiednie logo jest niezbędne. Tak jak prezes dużej firmy nie będzie jeździł samochodem za 5 tysięcy złotych, tak duża firma nie może mieć logo za 500 zł. Wszystko powinno być skrojone na miarę.

Bez względu na Twój budżet, możemy razem stworzyć logo, które będzie odzwierciedlało Twoje obecne potrzeby. Przy mniejszym budżecie będę pracował sam, a przy większym wybierzemy naprawdę NAJLEPSZYCH specjalistów z branży. Zapraszam do kontaktu. Zróbmy razem coś dobrego.

You may also like

Comments

No Comments

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *