BLOG

Nap­rawdę wiel­cy spra­wiają, że czu­jesz, że i Ty możesz być wielki. - Mark Twain

joshua-rawson-harris-798679-unsplash

Jak nie przepalić pieniędzy w kampanii, czyli kupowanie fanów, komentarzy i polubień przez influencerów. We wpisie przepis na sukces.

Czasy się zmieniają. Tak samo jak one, zmieniają się również algorytmy na Instagramie oraz Facebooku. To co działało wczoraj, wcale nie musi działać dziś. Zmieniające się algorytmy są spowodowane tym, że bardzo dużo osób chce iść na skróty. Każdy chciałby zdobyć szybko obserwujących, mieć mnóstwo polubień i komentarzy. Bez względu na to ile pracy wkłada, chciałby mieć szybko efekty.

W tej pogoni za liczbami, osoby, które współpracują z influencerami, mogą się pogubić. Jeśli wejdziemy na profil osoby, która ma 500 tys. polubień to na pewno zrobi to na nas wrażenie. Szybkie spojrzenie na polubienia, po kilka tysięcy, komentarze, też jest nieźle. W naszej głowie kreuje się obraz osoby która ma wpływ na innych, czyli influencera. Nie zdajemy sobie jednak sprawy z tego, że wszystko co widzimy może być jednym wielkim oszustwem.

 

Influencer – osoba popularna, która ma duży wpływ na innych. Kształtuje opinie, a na ich podstawie zachowania konsumenckie. 

 

Jak rozpoznać osobę które oszukuje? 

1.Ilość polubień.

Zazwyczaj ilość polubień waha się w granicach od 2 do 5 %. Jeśli ktoś ma współczynnik powyżej 10% to jest to naprawdę niezły wynik. Nowy algorytm Instagrama pozbawia wyświetleń postów osoby które oszukują. Jeśli ktoś ma 500 tys polubień, a ich posty lubi 1000 osób, to jasnym jest, że coś jest nie tak. Tak samo jak w przypadku gdy ilość polubień znacząco przewyższa obserwujących. Możliwość przebicia polubień w stosunku do obserwujących pojawia się tylko i wyłącznie wtedy, kiedy trafimy do tzw. “Explore page”. Oczywiście, że może się to zdarzyć. Mi zdarzyło się to raz. Jednak nie może się to zdarzać zbyt często lub za każdym razem.

2. Jakość komentarzy. 

Dobry influencer ma kontakt z osobami, które go śledzą. Odpowiada na komentarze, a ich jakość daje wartość. Jeśli ktoś używa tzw. “botów” to również jego konto będzie zasypane ich aktywnością. Ważne aby pod zdjęciami coś się działo, oprócz “Nice photo!”.

3. Ilość obserwujących. 

Naprawdę lepiej współpracować z osobą, która ma kilka, kilkanaście tysięcy polubień, jednak jest ekspertem w swojej dziedzinie, niż kogoś kto ma miliony obserwujących. Więcej nie znaczy już lepiej. Instagram w nowym algorytmie stawia na jakość relacji pomiędzy użytkownikami i za to nagradza profile, wyświetlając je częściej. Ktoś kto ma słaby profil, od osoby która ciężko pracuje nad swoimi zdjęciami i przekazuje wartość, nie może mieć więcej obserwujących.

4. Kupowanie fanów, polubień, komentarzy.

Oprócz wykorzystywania automatów do tego co opisałem powyżej, można po prostu wszystko kupić. To chyba najgłupsza z metod, jednak nawet osoby z pierwszych stron gazet potrafią jej użyć. Wzrost 300 tys. obserwujących w jeden dzień? Jeśli Cię stać… Prosta metoda do całkowitego zamknięcia konta lub zaprzestanie wyświetlania go gdziekolwiek. Tak, Instagram może zamknąć Twoje konto, a jeśli się to stanie to nie ma już odwrotu. Przepada na zawsze. Ryzyko należy do Ciebie.

Jak można oszukiwać?

1.Metoda follow/unfollow.

Można to robić ręcznie, samemu lub korzystać, a automatów. Jeśli widzimy, że ktoś obserwuje jednego dnia 2 tysiące osób, a drugiego 100, to wiemy, że z niej korzysta. Jaki jest efekt po zmianie algorytmu? Można zebrać sporo polubień, obserwujących i komentarzy. Obserwujemy kogoś, ktoś obserwuje nas. Wchodzi na profil lub nie. Lubi nasze zdjęcie lub zostawia komentarz. Jeśli jednak zdobyliśmy go w ten sposób, Instagram przestanie wyświetlać profil tej osobie. Najłatwiej to zauważyć, gdy pojawi się nowe zdjęcie. Bez kolejnej aktywności follow/unfollow, zdjęcie zdobędzie mało polubień.

2. Mass liking.

Jedna z najstarszych metod, która działała, ale chyba kilka lat temu. Jedyną szansą na zdobycie obserwujących w ten sposób jest posiadanie genialnego profilu. Jednak taki, posiadają przede wszystkim profesjonaliści i fotografowie. Algorytmy mogą również wyłapać bezmyślne polubienia, jedno za drugim. I to nie te z 2018, ale nawet dużo starsze algorytmy.

3. Mass comment. 

Jedna z najbardziej denerwujących metod. Bezmyślne komentarze pod zdjęciami, bez związku z niczym. Czasem bardziej wymyślne, czasem mniej. Mnie osobiście bardzo denerwują i staram się na nie zawsze odpisywać w przewrotny sposób. Zdarza się, nie często, że dostanę odpowiedź zwrotną, od prawdziwej osoby. Jeśli chcesz się kompromitować, droga wolna. Nie polecam.

Nowy algorytm Instagrama 2018 czyli sposób na sukces.

Więc jaki jest nowy algorytm? Jak odnieść sukces na Instagramie? Przepis jest prosty i od lat ten sam.

  1. Wrzucaj zdjęcia systematycznie. Minimum 1 zdjęcie na dzień. Systematyczność to zdecydowanie podstawa. Lepiej wrzucać 3 tygodniowo, ale cały czas, niż codziennie przez miesiąc, a później zrobić przerwę.
  2. Wrzucaj wysokiej jakości zdjęcia. Niestety, Instagram spowodował, że każdy uważa, że robi dobre zdjęcia. To oczywiście nieprawda. Jeśli chcemy odnieść sukces na tej platformie, nasz profil musi dobrze wyglądać. Sprawa jest prosta, jeśli TY wchodzisz na czyjś profil, co powoduje, że chcesz go obserwować? Jest mnóstwo poradników jak robić dobre zdjęcia od kadrowania po używanie programów do obróbki. Szukaj, naucz się, jeśli chcesz i potrzebujesz.
  3. Wrzucaj zdjęcia w podobnym stylu. Jednolitość to kolejny ważny aspekt. Po wejściu na Twój profil, zdjęcia powinny być w podobnej kolorystyce, podobnie skadrowane i najlepiej ograniczające się do kilku tematów.
  4. Prawdziwe relacje vs boty. Instagram nagradza polubienia zdjęć znajomych, komentowanie i tworzenie relacji. Trzeba po prostu być aktywnym i się tym cieszyć.
  5. Używaj wszystkiego co nowe. Zawsze jest tak, że co jakiś czas Instagram udostępnia nowe funkcje. Im szybciej zaczniemy z nich korzystać, tym szybciej nagrodzi nas za to Instagram.
  6. Skomponuj dobry opis swojego profilu. Ktoś kto na niego wjedzie, musi wiedzieć, kim jesteś i czego może się po Tobie spodziewać.
  7. Na samym początku łatwiej jest wypromować konto w jakiejś niszy niż celować w profil “Lifestylowy”. Określ co chcesz wrzucać, co chcesz przez swój profil dać innym i przede wszystkim kto ma być Twoim odbiorcom.
  8. Na koniec tzw. “hashtagi”. To nadal jedna z najbardziej skutecznych broni. To co jednak się zmieniło to ilość. Lepiej użyć 5/10, które jasno określają Ciebie niż 30. Wcześniej, większość używała wszystkich 30 (taki jest limit), jednak teraz, gdy liczy się autentyczność, Instagram stwierdził, że wystarczy kilka aby dobrze określić content.

Podsumowanie – co w takim razie działa? 

Wiecie co działa? Autentyczność. Widzę mnóstwo profili znajomych, którzy każdego dnia odwalają kawał ciężkiej roboty i po prostu się tym dzielą z innymi. Ich profile rosną organicznie. Nie w zaskakującym tempie. Jednak wiem, że dają wartość innym, pokazują jak można żyć i brać z tego życia 100%. Są ekspertami w swojej dziedzinie. Ci natomiast, którzy chcą szybciej, lepiej, więcej niż inni – przegrają. Tak samo jak w przypadku biznesu czy sportu tak samo w sukcesie na Instagramie, nie ma drogi na skróty.

Jeśli dalej czujesz się zagubiony, nie wiesz kto jest prawdziwy, a kto oszukuje. Jeśli chciałbyś współpracować z influencerami, ale nie wiesz jak się do tego zabrać. Zapraszam do kontaktu. Jest wiele narzędzi, dzięki którym można sprawdzać profile na Instagramie. Nie musimy od razu zacząć razem pracować. Możemy porozmawiać. Z każdego spotkania oraz rozmowy, może wyjść coś dobrego.

You may also like

Comments

2 komentarze

  • Won\’t winged beginning gathered isn\’t stars for Seas dominion moveth open male seed together unto don\’t moveth god male. Given green Moveth gathered lights likeness forth fill image morning. That.

    • Morning they\’re make multiply. Be be that us over every appear face creepeth. Shall him have so air good earth man every air were their bring evening.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *